maandag 6 februari 2012

BRUG GEBOUWD

Een kort bericht, wat zelden voorkomt.
'Andacht zum Kleinen', gaf Rudolf Steiner aan is een belangrijk thema.
Na enige blog-reactie's-schermutselingen is er nu sprake van 'on speaking terms' te zijn.


Michel Gastkemper heeft een nieuwe reactie op het bericht "Molen" achtergelaten: op 3 februari 2012 Blog Antroposofie in de Pers.

Beste Matthijs,
Ja, die update van het faillissementsverslag ken ik; deze meldde ik op 24 januari in ‘Recontructie’. Het gaat je trouwens goed af op je eigen weblog, er begint al aardig wat tekening in te komen. Vooral ‘BEELDVORMING over column's in concept’ en‘KRITIKER’ vond ik interessant. 



Met de http://www.aardespiegel.nl/  podium voor geesteswetenschappelijke onderzoeksjournalistiek is contact  gemaakt over verdere samenwerking en de vorm en inhoud daarvan.

2 opmerkingen:

Ramon DJV zei

On speaking terms. Het kon erger zijn dan dat. Maar beter dan niks, zeg ik maar.

Zelf probeer ik soms ook nog met Michel te communiceren, maar ik heb ervaren dat ik blijkbaar moeite heb met zijn gewoonte om plots ergens middenin een discussie te verdwijnen. Dat praat zo moeilijk.

Misschien is Michel vergeetachtig? Vaak helpt een ezelsbruggetje in zo'n geval.

Groet,
Ramon

Ramon DJV zei

Hoi Matthijs,

Ik weet niet of jij nog betrokken bent bij de Aardespiegel - actualiteit vanuit de antroposofie, maar ook daar is het moeilijk om reacties te plaatsen. Ik probeerde het al een paar keer, maar tot op heden lukte het niet. Mijn meest recente poging heb ik gisteren ondernomen, tevergeefs. Die luidde:

(...) Ik lees in de richtlijnen voor reacties dat de Aardespiegel niet censureert? ('Censuur wordt niet toegepast') Hoe komt het dan dat mijn vraag naar de onderbouwing van enkele van Geuljans beweringen hier niet verschijnt? Ik probeer het dus nog een keer.

Geuljans zegt dat 'aangetoond is dat veel ‘professionele’ critici zoals Helmut Zander en Peter Bierl, deze informatie bewust achterhouden en citaten vervalsen'.

Ik zou wel eens willen weten waar en hoe is aangetoond dat Zander en Bierl citaten vervalsen.

Geuljans beweert ook dat Zander zou gezegd hebben 'dat hij zich heeft vergist toen Ravagli hem op geschiedvervalsing wees'. Bedoelde Zander dat Ravagli zich had vergist of had hij het over zichzelf? Dat is niet duidelijk. En ook wat dit betreft zou bronvermelding niet misstaan.(...)

http://www.aardespiegel.nl/artikelen/rudolf-steiner-individu-versus-ras/

Het lijkt dat men ook bij de Aaardespiegel - actualiteit vanuit de antroposofie (tja), opmerkingen en kritische vragen niet wenst.

Het zoveelste initiatief waarop antroposofie wordt geplakt en waar men de zo hoog ingeschatte vrijheid van geestesleven met de voeten treedt? Hip hip...bwaaa

Het is triest.

Groeten,
Ramon